Se till att sprida ert unika innehåll

Som de flesta redan vet så är content king och det är just därför som du måste lägga tid och energi och i vissa fall även pengar på ditt företags innehåll. Hemsidan måste därför vara mycket välgjord och innehålla det som just din målgrupp letar efter. Dessutom måste det finnas landningssidor vilket ofta är produktsidan eller där ni har ert nyhetsbrev som de kan teckna sig för.

För att det som ni skapat ska få någon synlighet och spridning så måste ni lägga tid på att skapa kanaler för spridning och det är här som sociala medier kommer in i bilden. Dock behöver ni inte vara på alla plattformar. Ni ska istället fokusera på den eller de plattformar där er målgrupp finns.

En blogg är också mycket viktig och den ska innehålla en funktion för gästbloggande. Lika viktigt är det att ni på någon av era kanaler har era pressreleaser och övrig information om er verksamhet.

En Youtube-kanal är alltid bra därför att många lyssnar hellre än att de läser en längre text. Därför kan det vara utmärkt att det finns en tydlig koppling till er Youtube-kanal på hemsidan.

Är ni verksamma inom en bransch där fotografier / bilder spelar stor roll då kan det vara utmärkt att ha en aktiv närvaro på Instagram, där fokus ligger på just foto / bilder.

Allt detta måste från början definieras och utarbetas som en del av er innehållsstrategi och där strategin måste anpassas för varje enskild kanal som ni är aktiv på (Jantsch & Singleton.2016:45).

uppdaterad profilbild

Advertisements

Tags: , , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: