Så bedömer Google en webbsajt

Så bedömer Google en webbsajt enligt boken “Google Semantic Search” som har skrivits av David Amerland. Google har en algorithm som ständigt förfinas och följande saker står i centrum när de bedömer en webbsajt: (1) rubrikens relevans för den webbsajt som erbjuder länken, (2) var på sidan som länken är placerad, (3) huvudtexten som man länkar från, (4) hur viktig sidan som länken kommer ifrån är, (5) hur gammal som webbsajten är, (5) hur gammal varje enskild sida är, (6) hur gammal varje enskild länk är (Amerland.2014:62-63).

profil 3

Advertisements

Tags: ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: