Jag vill så otroligt mycket – efter sommaren 2013 känns allting mycket bättre!.

Tänk dig in i situationen att du har så mycket överskotts energi och att du vill så otroligt mycket, men du kommer inte vidare framåt dit du vill. Så kände jag det under perioden 2000 – 2013. Det kändes som att jag inte kom någonstans, och att jag hade kört fast fullständigt, detta då jag kunde se hur travarna med “nej tack” svar växte med raketfart då jag var så intensiv med mitt jobbsökande samtidigt som jag var noga med innehållet i mina ansökningshandlingar.

Men, jag är den typen av människa att jag inte vill “ligga på sofflocket” och vänta på min tur. Jag tror inte på att göra ingenting och låta åren gå, och därmed slänga bort hela mitt liv. För, det kändes som att jag hamnat i en situation där jag inte var välkommen eller önskvärd någonstans. Det var många kvällar och nätter då jag ställde mig frågan “är det vär det här?”. Tillslut kände jag att det här är ohållbart och något måste förändras. Jag började så smått att vara mer synlig i de sociala medierna och blev sedan inbjuden till ett event som Nina Jansdotter skulle hålla i, nämligen ett lunchmingel i Malmö. Direkt där kände jag mig välkommen och accepterad för den jag är.

Så, jag är oerhört tacksam för att Nina Jansdotter gav mig denna möjlighet. Hon förstod och redan första gången jag träffade bland annat Nina, men även andra från hennes social media team så kände jag mig väldigt välkommen. Det var en så varm och välkomnande stämning. Med tiden så har jag också fått många fina möjligheter till att bidra på ett konstruktivt sätt, bland annat genom att skriva debattartiklar som publicerats i olika dagstidningar tack vare Nina.

En snällare person har jag aldrig träffat. Så, jag förstår mig inte på de personer som verkar ha behov av att bråka med henne på nätet. Det handlar inte bara om Ninas kunskaper och erfarenheter av sociala medier, utan hennes mycket goda människokännedom, och vem hon är som människa. Även personerna runt Nina är fantastiska och får mig att känna en glädje varje gång teamet träffas, bland annat Ingvar NIlsson, Suzana Dropuljic Almasi, Carin Andrén, Tobias Rasmusson, Thomas Jönsson, Christina Hultman, Maria Himmelsjö, men även de andra entreprenörerna uppe på Mindfloor, tex Helene Colak, Jens C Hilner, Alex Wayne och ett antal till. Dessutom har jag fått möjlighet att publicera egna texter på sajten wifl.se som handlar om det digitala arbetslivet, och det är en sajt som drivs av den mycket inspirerande Cathrin Frisemo.

Jag värderar teamwork väldigt högt, och teamet kommer före jaget / egot. Så, det känns väldigt bra att ha fått möjligheten att sköta om två av de grupper som Nina har startat på Facebook, och som ligger mig mycket varmt om hjärtat, nämligen solenergi, och trafiksäkerhet. Det är därför så härligt med att jobba och bidra till teamet där uppe. Det är givers gain som råder. Dvs, ge för att du verkligen vill ge och du kommer att få något tillbaka. Dessutom har jag på senare tid skött om att omvärldsbevaka det som sker kring sociala medier och rapportera det genom att länka upp det på Megasocial PR på Twitter som är en del av Megasocial AB, som ägs och drivs av Nina Jansdotter.

Nyligen har vi startat en sajt på engelska som heter fivequicksteps.com. Där publicerar vi artiklar med tips inom sju olika områden. Denna nya sajt har samma struktur som femsnabbatips.se.  Femsnabbatips.se sköts av Carin Andrén, och hon gör det så otroligt bra. Fivequicksteps.com är det jag som är redaktör för. Det innebär att jag tar emot artiklar och ser till att de publiceras på sajten, och i vissa fall har jag även fått översätta artiklar från svenska till engelska, då jag jobbar mest på engelska.

Sedan är det också roligt att vara med på olika event som vi har haft, bland annat lunchmingel och Afterwork för att träffa nya människor. För, just träffa människor var det väldigt lite av under min tidigare utbildning. Det var väldigt mycket “jag” och det var som att man inte brydde sig om varandra. Men, så var ju utbildningen uppe i Stockholm och där är det mer av egoism än här nere i södra Skåne.

profil 3

Leave a Reply

