Relationer och vänskap är viktigt

Efter att ha tänkt igenom min situation så inser jag nu att det som behöver prioriteras är att bygga och upprätthålla bra relationer till både vänner, släkt och andra människor i vårt avlånga land. Relationer behövs för att kunna skapa ett förtroende som kan leda till nya vägar och dörrar som öppnas.

Därför känns det naturligt att vara ute och träffa andra människor, och vara mer social. Jag jobbar också på att våga öppna upp mer och släppa in människor. Har tidigare haft problem att lita på människor, men nu försöker jag se framåt istället för att titta bakåt. Alla har vi vår historia och vårt bagage, men får inte låta detta begränsa våra möjligheter.

På Mindfloor träffar jag många fantastiska människor som gör mig glad. Det ger mig massvis inspiration för att gå vidare framåt, och för att våga se alla de dörrar som faktiskt finns öppna för mig.

Tiden i USA för många år sedan har påverkat mig mer än jag tidigare har trott. Det har bland annat medfört att jag vill så otroligt mycket och aldrig ger upp trots hårda smällar. Jag har plockat upp mycket av deras kultur, bland annat så läser jag väldigt mycket på engelska, och då både faktaböcker och annan litteratur. Sedan tittar jag ofta på olika dokumentärer från olika amerikanska tv-kanaler, men även tv-sport från USA.

Det jag behöver bli ännu bättre på är att släppa in människor och att våga lita på människor. Att bygga och upprätthålla relationer är en svår konst, men jag är villig att lära mig mer om detta. Kanske är det just det faktum att jag inte bott på samma plats hela mitt liv som gjort att jag aldrig haft ett socialt nätverk någonstans. Det i sin tur har bidragit till en känsla av rotlöshet och att jag lätt identifierar mig med samhällets outsiders.

Så, nu när jag sedan år 2013 återvänt “hem” till Skåne så vill jag göra det bästa av situationen och satsa på att träffa människor både offline, dvs ute i verkligheten, men även att träffa nya personer online. För, möten med människor är spännande och det finns alltid något nytt som jag kan lära mig. Dessutom kan det leda till att nya dörrar och vägar till samarbeten öppnas.

Skåne

Leave a Reply

