Kreativitet och din egen stil

Idag tänkte jag fortsätta skriva lite om något som jag tycker känns bra, nämligen att skriva. När du skriver så gäller det förstås att vara kreativ, och där behöver du hitta din egen stil. Alla har vi olika sätt att skriva på.

Kreativitet krivs även när du fogar samman text och bild, så allt passar ihop på ett bra sätt. Det är ju en sak att skriva en blogg, och det är något helt annat att skriva en bok. Att skriva för webben är ju en stor utmaning, för här hoppas läsarna snabbt mellan olika bloggar och olika hemsidor. Så, du har bara några sekunder på dig att fånga läsarens uppmärksamhet, och därför måste du ha en rubrik som fångar deras intresse omgående. Har du en hemsida så måste du helst ha en säljande text som får dem att stanna på din sida och gå vidare till att genomföra ett eller flera köp.

När jag själv använder fotografier i samband med mitt skrivande, så föredrar jag att använda olika naturfotografier då närheten till naturen är något som känns naturligt för mig eftersom jag genom åren tillbringat mycket tid ute på landsbygden då både mor och far är födda på en liten gård ute på landsbygden mellan Örebro och Karlskoga.

Därför så har jag ofta kameran med mig när jag är ute på landsbygden för att fotografera hur det ser ut där. Eftersom det ofta kan vara känsligt att ha med andra människor i olika fotografier, så försöker jag till min blogg i första hand hitta olika lämpliga naturmotiv.

Fotografier och andra former av identifiering av nu levande människor är det inte tillåtet att lägga ut om du inte har deras tillstånd. Samma sak gäller släkttavlor med nu levande människor, därför att det regleras av personuppgiftslagen.

Hemma på landet

Leave a Reply

