JAG VILL SÅ OTROLIGT MYCKET OCH VILL KOMMA VIDARE FRAMÅT

BAKGRUND

Något jag lärt mig under åren är att jag många gånger vill för mycket. Men, det är svårt att hålla tillbaka sig själv när man som jag har så mycket överskottsenergi.

Det har förekommit perioder då jag varit enormt energisk med mitt jobbsökande, och jag har fått höra att det är något som rekryterar uppfattar som negativt och desperat.

BALANS MELLAN ONLINE OCH OFFLINE

Så, jag får försöka hitta någon form av balans mellan online och offline. Så, ibland väljer jag att bara stänga ner och istället sätta mig och läsa någon bok på engelska.

Ibland har jag funderat på om det inte vore på sin plats för mig att byta miljö och börja om någon annanstans. För, i Sverige är ju Jantelagen något som genomsyrar hela samhället. Det gör att de som vill och kan mycket hålls tillbaka av den stora grå massan.

JAG ÄR MYCKET FLEXIBEL OCH KAN FLYTTA TILL JOBB

Eftersom jag inte har någon familj, så kan jag i princip när som helst flytta någon annanstans. Dessutom skulle jag mycket väl kunna tänka mig att återvända till USA lite då och då för att fotografera och skriva. Detta då fotografering är ett av mina stora fritidsintressen.

Själv känns det som att det är dags att sätta sig ner med olika arbetsgivare inom offentlig och privat sektor för att börja bygga relationer och skapa förtroende för varandra. För, om de bara får möjlighet att bli lite bekanta med mig så kommer de säkert att inse att jag inte är ett hot eller ett problem.

ÄLSKAR NÄRHETEN TILL NATUREN

Något som betyder väldigt mycket för mig är närheten till naturen och frisk luft. Därför väljer jag med jämna mellanrum att åka ut till den svenska landsbygden och uppleva närheten till djur och natur, frisk luft och ett lugnare livstempo. På detta sätt så fyller jag på med ny energi och inspiration.

LITE OM MINA INTRESSEN

Förutom att fotografera, blogga och skriva debattartiklar, så är jag väldigt intresserad av att omvärldsbevaka. Det här göra jag idag på ideella basis via min sida Drakenberg information och omvärld som finns på Google+.

Att träffa och lära känna andra människor är också mycket viktigt för mig eftersom då mår jag som allra bäst. För min del spelar det ingen som helst roll var dessa människor kommer ifrån, vilken etnisk bakgrund de har, vilken religion eller kultur de kommer ifrån. Mångfald är jätteviktigt, och jag ser stor potential i andra människor och det är dessutom viktigt för både offentlig och privat sektor att det råder stor mångfald på våra arbetsplatser. Dessutom är det som så att för företagen så är mångfald ekonomiskt lönsamt.

ATT RESA OCH JOBBA DIGITALT

När vi nu lever i en global värld där det blir alltmer naturligt att jobba digitalt, så kan jag tänka mig att resa och skriva/blogga. Jag gillar den positiva attityd som finns i stora delar av USA, och som jag har personlig erfarenhet av sedan min skolgång därborta en gång i tiden. IMG_0426

Leave a Reply

