ATT TRIVAS OCH MÅ BRA ÄR VIKTIGT

För att fungera som människa är det viktigt att det finns en social trygghet som gör det möjligt att trivas och må bra. Själv har jag ju märkt vad som händer när det inte fungerar, då kommer vantrivsel och de negativa tankarna.

Men, sedan jag återvände hem till Skåne har jag hittat lugnet och nu trivs och mår jag bra. Hetsen i storstaden är inget för mig utan jag föredrar att bo nära naturen och där det går att vara ute. Lika viktigt är det med tryggheten, dvs att inte behöva vara rädd för att bli utsatt för våld.

Jag är ju uppvuxen i en liten by som nästan ligger ute på landet. Här har jag bott större delen av mitt liv. Jag flyttade därifrån i samband med mina studier i Helsingfors, och studietiden i Stockholm. Men, jag trivdes aldrig i Stockholm då jag aldrig fick någon riktig kontakt med människorna där.

När jag återvände till södra Skåne år 2013 så hittade jag tillbaka til mig själv igen, och fick bättre kontakt med andra människor. En av de första sakerna jag gjorde var att vara med på lunchmingel med bland annat Nina Jansdotter och Ingvar Nilsson. Där träffade jag även andra intressanta människor.

Förutom detta så har jag hunnit vara med på ett antal andra after work och fb-mingel med Nina och de andra i hennes team. Alltid en så positiv stämning och människor pratar med varandra. Bland annat har jag på det här sättet träffat Jennifer Lind, en mycket trevlig småföretagare och kommunpolitiker från Huddinge.

Vid ett tillfälle under våren 2014 så träffade jag HR-experten Magnus Dalsvall då jag fick möjligheten att vara med på det seminarium som han arrangerade tillsammans med sin kollega Linus Zackrisson och som handlade om att “rekrytera smartare”.

Varannan måndag är det sedan måndagsboost på Helene Colaks Mindfloor i Malmö då någon småföretagare håller någon kort föreläsning/presentation för att sedan bli boostad av publiken. Ett mycket trevligt och konstruktivt event som många uppskattar.

Så, min dröm vore att kunna slå mig ner här för alltid och jobba här med tex information, kommunikation och omvärldsbevakning via sociala medier.

För, här mår jag bra och känner mig hemma och välkommen. Det finns inte någon anledning att kasta bort detta. Att må bra är nämligen så otroligt viktigt för mig för då är jag också konstruktiv och produktiv. Hittills har jag tack vare Nina Jansdotter fått möjligheten att vara med och skriva debattartiklar inom olika ämnen som publicerats i olika tidningar och på en del olika sajter.

Därför så uppmuntrar jag alla arbetsgivare inom både offentlig- och privatsektor som behöver hjälp med information, kommunikation och omvärldsbevakning via sociala medier att ta kontakt med mig. För, det vore mycket trevligt att sitta ner och diskutera vilka möjligheter som både ni och jag ser. Förhoppningsvis kan vi på det sättet hitta en hållbar väg framåt.
Fin sommarkväll

Ni når mig enklast via epost: mikael@drakenberg.se

Många och varma sommarhälsningar

Leave a Reply

