OMVÄRLDSBEVAKARE SOM ÄLSKAR ATT SKRIVA

Personligen så skulle jag mer än gärna jobba för någon svensk eller utländsk arbetsgivare. För, dödläget som råder idag måste brytas.

Jag både kan och vill jobba. Detta då jag alltid haft förhållningssättet att egen försörjning är bättre än bidrag. En av de jobb jag brinner för är jobbet som “omvärldsbevakare”. Eftersom det är svårt att hålla koll på hela världen samtidigt, så har jag valt att fokusera på USA och Kanada. Förutom detta så har jag mycket god koll på vårt grannland Finland, då jag gått min förvaltningsutbildning vid Helsingfors Universitet.

Jag kan beskriva mig själv som en mycket öppen och samarbetsvillig människa, och jag jobbar gärna i mångkulturella miljöer. Dessutom kan jag tillföra flytande kunskaper i både engelska och svenska, och jag är jätteduktig på att skriva, vilket ni kan se på min Drakenberg blog där jag delar med mig av mina kunskaper. Dessutom hittar ni mig på LinkedIn där mitt fullständiga och uppdaterade CV finns, och där finns också en lista på de debattartiklar som jag varit medförfattare på.

Fullständig gymnasieutbildning och högskoleutbildning har jag också. IT-vana kan jag också tillföra inom både MS Office / Windows och OpenOffice/LibreOffice.

Arbetslivserfarenhet har jag från ett bemanningsföretag då jag jobbat som inhyrd på Skatteverket där jag jobbade med registrering och verifiering (kontroll) av skattedeklarationer från både individer, småföretagare, handelsbolag och en del aktiebolag. Flytta för att få ett nytt jobb kan jag också göra, då jag inte har något ansvar för någon eller några andra personer. Både svenska och utländska arbetsgivare är mycket välkomna att ta kontakt med mig för vidare samtal.

Med vänlig hälsning Mikael Drakenberg.
Epost: mdrakenberg@aol.com

Min nya profilbild

Leave a Reply

