SOCIALA MEDIER ÄR VIKTIGT FÖR MIG

Sedan år 2013 så har jag kommit att öka min närvaro i de sociala medierna. För, jag ser det som en viktig plats eftersom det är på plattformar som LinkedIn du måste vara för att bli sedd av potentiella arbetsgivare.

Nätverkande är viktigt av många olika skäl, bland annat för att hitta människor att samverka med i olika sammanhang. Därför blir det allt viktigare att bygga sig ett personligt varumärke i de sociala medierna.

Det har jag försökt göra på plattformar som LinkedIn, Facebook, och Google+. Dessutom har jag med tiden också blivit allt aktivare på microbloggen Twitter. Den är extra viktig för oss omvärldsbevakare eftersom det är där som journalister, nyhetsmedier och politiker håller till.

Dessutom har jag en blogg som jag har valt att kalla för Drakenberg Blog, och där skriver jag om bland annat sociala medier baserat på olika böcker som jag läst. På bloggen skriver jag också om helt andra ämnen som intresserar mig, så att människor får en bild av mig och vad jag har att tillföra potentiella arbetsgivare.

När jag inte hänger i de sociala medierna så läser jag väldigt mycket olika böcker inom flera olika ämnen. För, jag anser att det är viktigt att hänga med inom den forskning som finns inom mina olika ämnen.

Leave a Reply

