Att läsa och skriva

En dröm jag har är att kunna tjäna pengar på mitt skrivande, och på så sätt skaffa mig en inkomst. I och med det digitala arbetslivet så går det ju att rent fysiskt sitta i princip var som helst för att läsa och skriva. Huvudsakligen är att jag har tillgång till det material som jag behöver. Så, om jag fick drömma och tänka stort då skulle jag kunna tänka mig att sitta och skriva i soliga Southern California, tex i San Diego eller i La Jolla (California). En annan fantastiskt trevlig och fin plats är Lake Havasu City (Arizona). Jag älskar nämligen sol och värme och att träffa positiva, inspirerande och kreativa människor. Men, jag kan även tänka mig att sitta här hemma i Sverige och arbeta med mitt skrivande då det finns många fina miljöer här också. För, jag behöver verkligen en inkomst då det är så svårt att få en plats på den svenska arbetsmarknaden. Men, att skriva/blogga kan jag göra så länge jag har tillgång till fast internet och en snabb dator, och dessutom tillgång till material som jag bedömer vara av relevans.

I dagsläget så finns jag på Facebook, men även på Twitter, och på G+. På G+ har jag sidorna “Mikael tipsar om jobb” och “Drakenberg information och omvärld”. Sedan har jag denna blog och en blogg på blog.com som jag har valt att kalla för “Samhället och världen – Our society our world”.

Leave a Reply

