Är så glad för mitt nya jobb

Jag är så glad att det tillslut blev så att jag fick ett nytt jobb. Dessutom är det ett jobb jag trivs otroligt bra med, och sedan har vi en fantastisk VD/CEO, nämligen Valdi Ivancic.

Min nya och mycket inspirerande arbetsplats är ett rykande färskt Online Universitet. Jag får nu vara med och ta fram våra nya utbildningar och där kommer mitt fokus att ligga på juridik, sociala medier, och även statsvetenskap. Tex kommer jag att utveckla en eller fler kurser där jag kopplar ihop juridik med sociala medier.

Just nu håller vi på med att ordna den auktorisation som krävs för att få bedriva utbildningsverksamhet. Eftersom det nu står klart att EU underkänner den nuvarande auktorisationen som finns för svenska universitet och högskolor, och därmed underkänner svenska examensbevis så kommer vi att använda oss av en amerikansk auktorisation istället.

Namnet på detta mycket spännande online universitet är Medison University. I dagsläget är jag anställd som chefsadministratör men har ganska fria arbetsuppgifter, däribland ansvar för kommunikation/information, och viss PR-verksamhet.

Det som gör oss unika är att vi erbjuder kurser av högsta internationella standard, och vi kommer att kunna erbjuda de absolut bästa föreläsarna då vi har ett mycket stort internationellt kontaktnät. Desssutom kommer vi att kunna erbjuda våra kurser relativt billigt, från 1 dollar och uppåt, dvs vi tar inte ut terminsavgifter så som det fungerar vid traditionella universitet och högskolor i Sverige. Detta därför vi vill att våra kurser skall vara tillgängliga runt om i världen och att det inte skall spela någon roll om man bor inom eller utanför EU. Vi utgår ifrån det som kallas för E-learning, då det har stora fördelar eftersom då behöver inte studenterna flytta till någon av de större universitetsstäderna där det är extremt stor bostadsbrist. Allting kommer att finnas tillgängligt direkt över nätet. På det här sättet undviker vi också onödiga resor som är skadliga för miljon i form av utsläpp. Vi tänker helt enkelt ett par steg längre än traditionella universitet och högskolor. Till detta universitet kommer vi också att skapa något mycket spännande som skall fungera som en länk mellan akademi och arbetsmarknad, för att hjälpa våra studenter att få jobb efter sin utbildning.

Något annat som gör oss unika är att vi inte sätter upp murar, utan vi skapar kurser som är från väldigt elementär nivå och uppåt, och detta för att vi har som vision att nya kunskaper skall vara tillgängliga för alla. Detta samtidigt som vi vill riva ner andra hinder som finns i andra länder som stänger ute människor från utbildning och tillgång till nya kunskaper, genom att sätta upp höga förkunskapskrav.

Vår hemsida hittar ni enklast via följande länk: http://medisonuniversity.org/

Leave a Reply

