Jag vill bli bättre på att skriva för vanligt folk

Idag har jag tagit beslutet att jag vill bli bättre på att skriva så att jag når ut, når fram och att det jag skriver får genomslag. Tidigare har jag ofta fastnat i att jag skriver så akademiskt, och då blir det ju svårt att nå ut och nå fram till vanligt folk.

Därför har jag nu beställt fram den nya boken: Web Words That Works , skriven av Michael Miller.

Att skriva är en konst, men det är också en läroprocess. Men, jag tycker detta är roligt och inspirerande.

I och med att de sociala medierna blir allt viktigare som kanal, så vill jag bli ännu bättre på att nyttja dessa möjligheter för att nå ut och nå fram till vanligt folk.

Jag älskar att dela med mig av mina kunskaper via min blogg och då använder jag mig ofta av olika böcker som jag har läst och där de tar upp viktiga saker. Ämnen som jag ofta berör är juridik, politik, sociala medier, vår omvärld osv.

One Response to “Jag vill bli bättre på att skriva för vanligt folk”

  1. nilssoningvar Says:

    Ja jag tror också på att skriva så att vi måste skriva så att dom läsare vi vänder till.

Leave a Reply

