Mitt uppdaterade CV – meritförteckning

MIKAEL DRAKENBERG

MERITFÖRTECKNING

PERSONUPPGIFTER

Mikael Drakenberg

Spånga 422

719 91 Vintrosa

Tel: 0733916629

E-mail: mdrakenberg@aol.com

LinkedIn: http://se.linkedin.com/pub/mikael-drakenberg/1a/13a/5a2

Min personliga hemsida: http://www.mikaeldrakenberg.se/

Min Drakenberg Blog: https://ifk07073.wordpress.com/

Mål,framtidsplaner och personlighetsprofil:

Mitt anställningsmål är att hitta ett jobb där jag får bruk av min positiva attityd och min servicemedvetenhet. Administrativ service och juridik är något som jag också brinner för, och därför är jag intresserad av jobb som Administratör, Administrativ assistent och liknande jobb. Jag älskar att hjälpa människor med sina ärenden och det både med hjälp av dator och telefon. Själv är jag influerad av den positiva attityd som finns på den amerikanska västkusten då jag gått delar av min skolgång i USA. Jag både kan och vill börja jobba omgående!. På min fritid så älskar jag att läsa och skriva, och har bland annat en blogg som jag uppdaterar regelbundet. Dessutom älskar jag kommunikation och är därför mycket aktiv i de sociala medierna.

ARBETSLIVSERFARENHET

Proffice 2/52007- .17/8 -2007 Administrativt arbete hos Skattemyndigheten

Proffice 7/12 – 2007 – 14/12 – 2007 Arkivarbete ute på Kronofogdemyndigheten

Proffice 24/1 – 2008 – 8/2 – 2008 Administrativt arbete på Skattemyndigheten i Helsingborg

Proffice 2/5 – 2008 – 11/7 – 2008 Administrativt arbete på skatteverket i Stockholm

Malmö Högskola 15.01.2007- 15.06.2007 Administrativt arbete/ registrering

Malmö. Sverige

Bemannia 11.10.2008 – 13.10.2008Administration registrering ute hos

Strömbergs i Flemingsberg

PRAKTIK

Under min gymnasieutbildning så ingick obligatorisk praktik. Min praktik genomförde jag vid ett litet familjeföretag som heter Busspiloten AB, som bedriver bussresor.

Fokus för min praktik var kontorsarbete tex att ta emot inkommande samtal om bokningar, men även mycket datorarbete tex skriva ut fakturor efter avslutade uppdrag. Förutom kontorspraktik så hade jag också en termin med handelspraktik som jag genomförde i en sportbutik (Sportstugan).

Där ingick bland annat en hel del lagerarbete tex plocka upp , prismärka och sätta ut varor i butiken. Under mina studier på Förvaltningsprogrammet vid Helsingfors Universitet ingick obligatorisk praktik. Praktiken genomförde jag under sommaren 1997, och det var på Kommunförbundet Skåne. Min huvudsakliga arbetsuppgift var att ta fram en enkät för att undersöka de skånska kommunernas deltagande i EU:s strukturfondsprogram Växtkraft Mål 4.

UTBILDNING

Södertörns Högskola 01.04.2013 – 30.05.2013 Äffärsjuridik (15hp)

Försvarshögskolan 14.01.2013 – 28.03.2013 Folkrätten och fredsfrämjande insatser

Stockholm, Sverige (15hp)

Södertörns Högskola 28.08.2011- 15.06.2012 Juridik. Offentlig rätt (60hp)

Stockholm. Sverige Europa, staten och den offentliga rätten

Försvarshögskolan 28.08.2010- 15.01.2011 Internationell rätt (30hp)

Stockholm. Sverige

Malmö Högskola 15.01.2010– 15.06.2010Omvärldsanalys (30hp)

Malmö. Sverige

Malmö Högskola 28.08.2009- 15.01.2010 Förvaltningsrätt (30hp)

Malmö. Sverige

Malmö Högskola 15.01.2006- 15.01.2008Freds- och konfliktvetenskap (75hp)

Malmö. Sverige

Södertörns Högskola December 2006 Filosofie Kandidatexamen i statsvetenskap (180 hp)

Stockholm. Sverige

Examensarbete: ”11 september” En fallstudie av upprätthållandet av ordning och

kollektiv säkerhet

Helsingfors Universitetet 28. 08.1994- 15.06.2000 Förvaltningsprogrammet (107 sv)

Helsingfors. Finland

Examensarbete: Kandidatavhandling i offentlig ekonomi med statsvetenskap

Gymnasieutbildning:

Handel- och kontor 1989/1990 – 1990/1991 Katedralskolan, Lund

Ekonomisk kompletteringskurs 1991/1992 Katedralskolan, Lund

SPRÅKKUNSKAPER

Modersmål: Svenska

Övriga språk: Engelska (flytande)

Finska (kommunikativt)

DATORVANA

Office-paketet, OpenOffice, LibreOffice, E-post, Fax/Telex osv.

KARAKTÄR

Jag är ansvarsfull, och mycket noggrann, vilket mina två teamledare kan intyga från tidigare arbeten. Dessutom är jag mycket samarbetsvillig vilket både teamledare och tidigare studiekamrater kan intyga. Att jag är öppen och samarbetsvillig kan också intygas av nuvarande studiekamrater inom ämnet Offentlig rätt.Jag har känsla för detaljer, vilket varit viktigt i samband med mina juridikstudier.

Mitt anställningsmål är att få ett arbete där jag får praktisera mina förvärvade kunskaper inom samhällsvetenskapliga området och inom juridiken. I första hand är jag intresserad av jobb som handläggare eller administratör på en större statlig myndighet, eller att jobba med juridiska frågor på någon kommunal myndighet.

Jag ser att mina erfarenheter och min personlighet passar väl för arbeten inom såväl administration, kontorsassistent, kundtjänst, handläggare och utredare osv. Då jag saknar lång arbetslivserfarenhet är jag även intresserad av en traineetjänst hos er, där jag får visa vad jag går för.

Leave a Reply

