Arbeta och resa!

Hej,

Idag tänkte jag fortsätta skriva lite om vad jag är intresserad av och kan tänka mig att göra. Jag skulle tex kunna tänka mig att arbeta och resa runt till olika platser. Jag trivs nämligen bäst när jag har människor omkring mig. Eftersom mitt stora intresse är omvärldsbevakning och då med fokus på Nordamerika, så skulle jag kunna tänka mig att resa runt där och skriva tex för någon eller några tidningar. Att skriva och berätta är nämligen något som intresserar mig väldigt mycket.

Själv har jag i mina yngre dagar bott och gått i skola i bland annat Madison (Wisconsin) och La Jolla (California). Så, jag trivs borta i Amerika och då speciellt ute på västkusten där de har en så öppen och positiv attityd. Tänk vad häftigt det vore att sitta och skriva nere i Mission Bay utanför San Diego där vädret är så fint och där människorna är så trevliga.

Men, jag skulle även kunna tänka mig många andra platser tex svenskbygderna tex Minnesota. Florida och Arizona är också av stort intresse då de har ett så vart och skönt klimat.

Kanada med sin vackra orörda natur är också något som stimulerar mig då jag älskar närheten till naturen. Ett ställe som är jättefint är Banff som ligger uppe i Bergen när man reser från Calgary.  Är man i Kanada på hösten och vintern är det ju naturligt att gå på hockey. Inget slår ett fullsatt Air Canada Center när Toronto Maple Leafs spelar på hemmaplan, eller när Team Canada spelar i Toronto.

Eftersom jag har ett mycket stort ishockey och basketintresse så skulle USA och Kanada passa extrabra. Hjärtat klappar för Los Angeles Lakers (NBA), Los Angeles Kings (NHL), och LA Galaxy (MLS). Men, jag gillar även andra lag tex Calgary Flames (NHL), San Jose Sharks (NHL). Ingenting slår ett fullsatt Staples Center när Kings eller Lakers spelar. Det är sådan fantastisk stämning då fansen älskar sitt lag. Men, även ett fullsatt Madison Square Garden är en fantastisk upplevelse och då när NY Rangers (NHL) spelar hemma. Men, även att följa de olika NBA-lagen är härligt då basketsporten är otroligt stor i USA. Dessutom är det alltid en så positiv stämning vid matcherna och inte alls samma våldsamma läktarkultur som finns i Europa. Inför matcherna i USA så sitter man till och med ute och grillar på parkering utanför arenan inför matcherna, och det är ofta en familjehögtid.

Alla delstater i både USA och Kanada har väldigt mycket att erbjuda så jag tycker det är konstigt att vi i dagsläget inte har någon svensk korrespondent på plats i Kanada. Allting handlar bara om USA och det handlar nästan alltid bara om Östkusten. Nästan ingenting skrivs om det som sker i övriga delar av USA. Västkusten tas nästan aldrig upp i svensk nyhetsrapportering om nu int något “dåligt” sker. För, de fokuserar så mycket på allt som är dåligt och ignorerar det som är bra.

Andra saker som jag älskar att göra är att fotografera och dokumentera både från stad och land.

Så, jag känner mig inte så bunden vid Sverige utan ser även andra möjligheter och då i första hand USA och Kanada eftersom jag kan språket och är van vid kulturen.

Här hemma i Sverige skiner solen denna midsommar så Sverige visar sig från sin bästa sida. Hoppas att ni alla får en fin fortsättning på denna midsommar.

För potentiella arbetsgivare så kan jag meddela att jag är tillgänglig för arbete omgående. Ni kan nå mig bäst via epost: mdrakenberg@aol.com

Leave a Reply

