Trivs bäst ute bland folk

Hej,

Idag tänkte jag skriva om vad jag trivs bäst med. Det jag trivs bäst med är att vara ute där det finns andra människor. Jag tycker tex om att vara ute på resande fot istället för att sitta ensam hemma. Detta därför att annars sitter jag bara och grubblar. Människan är ju en social varelse och då blir det ju ett onaturligt beteende att stå utan sociala kontakter vilket ofta är vad som händer när man blir arbetslös eller långtidsarbetslös.

Att ta med kameran för att vara ute och fotografera är ett bra sätt att komma ut lite hemifrån då jag har väldigt få eller snarare en enda riktig vän. Arbetsmarknaden i Sverige och EU får jag heller inte tillträde till trots att jag söker ett antal olika lämpliga/relevanta jobb varje dag.

Förutom att fotografera så tycker jag väldigt mycket om att skriva, tex här på min blogg. Men, jag har även en sida på Facebook.

Jag har en öppen och positiv attityd till vår omvärld och omvärldsbevakning är något som ligger mig mycket varmt om hjärtat. Jag tror nämligen på samarbeten mellan människor och länder. För, vi är alla beroende av varandra vilket märks tydligt på världens börshandel.

Jag försöker alltid vara positiv och trevlig gentemot andra människor, och jag försöker vara hjälpsam och svara på frågor när det är något som jag har kunskap om. För mig så känns det helt rätt i hjärtat att vara servicemedveten och inte vara någon byråkrat. Därför försöker jag alltid tänka på det här med bemötande när jag har kontakt med andra människor. För, jag vill människor väl och jag vill att de skall bli nöjda.

Om skillnader i attityd och bemötande

Jag är väldigt positiv/trevlig av mig och väldigt servicemedveten, så jag förstår inte att folk verkar tro något helt annat.  Jag märker det så tydligt när jag försöker få kontakt med andra människor här hemma i Sverige. De är svåra att få verklig kontakt med. Däremot möter jag inte samma misstänksamhet borta i Amerika där jag bott och gått i skola i mina yngre år. Samma sak kan jag säga om kanadensare som jag känner. De är också lätta att få kontakt med och min bästa vän är Kanadensare.

Samma sak kan jag säga när det gäller bemötande på nätet. När jag tex använder amerikanska tjänster så får jag ett väldigt positivt och trevligt bemötande, och de är mycket servicemedvetna gentemot mig. Däremot när jag använt en tjänst för att bygga en svensk hemsida så har det varit ett “iskallt” bemötande, och samma sak har det varit med e-posttjänsten. I Sverige ett “iskallt” bemötande och på den amerikanska kontinenten så har jag fått ett mycket trevligt och hjälpsamt bemötande.

Så, jag trivs väldigt bra med den Nordamerikanska positiva attityden.  Därför skulle jag gärna jobba i den miljön, men det behöver inte vara för amerikanska aktörer. Jag skulle tex kunna tänka mig att jobba för ett svenskt konsulat då jag är utbildad statsvetare och dessutom har färsk juridisk kompetens. Själv trivs jag allra bäst på den amerikanska västkusten där de har en mer “laid back” stil och går mer ledigt klädda och det gäller särskilt i Southern California. Det har jag erfarenhet av då jag tidigare i mitt liv bott och gått i skola i La Jolla, California. Dessutom har jag bott och gått i skola i Madison, Wisconsin. Så, jag läser, skriver och talar flytande engelska (American English).

Ett annat jobb jag skulle kunna tänka mig är som en bloggmedarbetare till någon svensk seriös tidning och då skriva om Amerika och Kanada då det skrivs lite eller ingenting om det som sker på den amerikanska västkusten. Kanada skrivs det ingenting om i svensk utrikesrapportering så då skulle jag kunna bidra lite där för att ge lite balans i utrikesrapporteringen.

Leave a Reply

