Mikael söker jobb – anställ mig för jag är en så bra medarbetare!.

Hej vänner och kära läsare!.

Precis som många andra är jag ute på jobbjakt runt om i vårt avlånga land!. Själv försöker jag hålla alla dörrar öppna åt olika håll och jag håller också dörrarna öppna till vår omvärld.

Jag söker aktivt jobb inom både offentlig och privat sektor, och jag söker jobb både inom och utanför mitt eget kompetens och erfarenhetsområde. Så jag  är mer än villig att flytta till ett jobb. Detta därför att jag både kan och vill jobba. Själv kan jag beskriva mig som mycket servicemedveten och mycket flexibel. Med servicemedveten menar jag att jag har lätt för att hjälpa människor att gräva fram information de behöver för att lösa sitt problem eller sitt ärende inför myndigheterna. Med flexibel menar jag att jag har lätt för att lära mig nya saker och nya arbetsuppgifter, och att jag därför lätt kan anpassa mig till vad olika arbetsgivare frågar efter.

Jag har har mycket god datorvana och jag har fullständig gymnasieutbildning och högre utbildning. Dessutom så läser, skriver och talar jag flytande svenska och engelska, och har erfarenhet av att ha bott och gått i skola utomlands när jag var yngre. Eftersom jag inte har någon egen familj är jag inte bunden till någon specifik ort utan kan tänka mig att flytta till ett långsiktigt jobb på någon annan ort. Jag kan dessutom tänka mig ett jobb som innebär mycket resor, då jag tycker om att komma ut och träffa nya människor både i Sverige och utomlands. En dröm vore att en dag kunna få jobba med svenskt-amerikanskt samarbete då jag känner mig hemma med den nordamerikanska attityden/mentaliteten.

Vad gäller färsk utbildning, så har jag färsk juridisk utbildning inom bland annat förvaltningsrätt, offentligrätt och folkrätt/international law.

Jag har dessutom ett mycket stort intresse för det här med sociala medier och hur vi kommunicerar och uppför oss i de sociala medierna.

Dessutom har jag ett stort intresse av att läsa böcker, och då läser jag både facklitteratur , biografier och deckare på både svenska och engelska.

Ett annat stort fritidsintresse som jag har är “omvärldsbevakning”, och därför följer jag med och läser vad som skrivs i olika tidningar utanför Sverige tex Helsingin Sanomat (på engelska), Hufvudstadsbladet och Åbo Underrättelser. Dessutom läser jag de stora amerikanska dagstidningarna tex Washington Post, New York TImes, Los Angeles Times, Orange County Register, San Diego Union Tribune, och USA TODAY. Dessutom läser jag ofta den stora kanadensiska dagstidningen Toronto Star, och den kanadensiska dagstidningen Calgary Herald. Dessutom bevakar jag vår omvärld genom att följa olika viktiga medier via Twitter.

På min fritid tycker jag också mycket om att skriva (blogga), för det finns alltid något intressant att berätta om som jag läst antingen i någon intressant och relevant bok, eller i någon relevant dagstidning eller facktidning.

Jag skulle i princip kunna tänka mig att sitta utomlands och ägna mig åt omvärldsbevakning åt svenska tidningar , och en dröm vore att sitta och jobba i Södra Kalifornien, då jag bott och gått i skola i La Jolla, California när jag var yngre. Jag älskar nämligen solen och värmen, och den positiva attityd som finns därborta.

Men, jag kan även tänka mig att jobba här hemma i Sverige för någon svensk eller nordamerikansk arbetsgivare inom offentlig eller privat sektor!.

Det viktigaste för mig är nu att hitta ett nytt jobb så jag kommer vidare framåt med mitt liv!.

Med vänlig hälsning

Mikael Drakenberg

E-post: mikael@drakenberg.se

Leave a Reply

