Ett stort, varmt och kärleksfullt inre!

Jag har “inte” världens mest perfekta yttre!. Men, jag har något som är ännu mer “värdefullt”. Jag har ett stort, varmt och kärleksfullt inre. Jag har förmågan att tycka om varje enskild individ för vem han/hon är, och vad han/hon kan. Jag har också förmågan att bry mig om andra människor, och sätter gemenskap före egoism och självupptagenhet. För min del spelar hudfärg, etnicitet eller nationell bakgrund ingen roll, utan det som spelar roll är hur man är som “människa”. Personligen älskar jag att samverka/samarbeta med människor från alla möjliga länder då jag hela tiden lär mig nya saker av andra människor. Jag är nämligen fullständigt övertygad om att alla har något att tillföra både arbetsmarknaden och samhället, och jag är också fullständigt övertygad om att var och en duger precis så som han/hon är. Alla har kunskaper, kompetens och övriga erfarenheter som behövs i vårt samhälle och på arbetsmarknaden. Det är genom att bry oss om varandra och att strecka ut en hand till de som behöver en hjälpande hand som vi bygger ett långsiktigt hållbart samhälle. Bortsortering, utfrysning/mobbning och andra former av kränkande särbehandling som lämnar människor i ett “ofrivilligt” utanförskap leder däremot till att motsättningarna mellan människor ökar. Därför måste samhället och arbetsmarknaden bli mer inkluderande och varmare!!.
Leave a Reply

