Skriva för att berätta

Hej vänner och kära läsare!

Idag har det varit en riktigt fin dag med mycket solsken. Har suttit ute och läst en spännande bok för att njuta av det fina vädret.

För mig är skrivandet ett bra sätt att dela med mig av tankar och funderingar, men också ett bra sätt att förmedla information eller bara dela med mig av mina kunskaper.

Det jag ofta skriver om är juridik som är något som intresserar mig mycket eftersom jag är juridikstudent, men samtidigt arbetssökande.

Andra saker som jag gärna skriver om är intressanta saker som sker i vår omvärld men som våra medier inte skriver om. Själv är jag tex mycket intresserad av Kanada. Det är ett mycket intressant land utifrån många olika perspektiv. Tyvärr skrivs inget om detta i svenska dagstidningar.

Skrivandet är också ett bra sätt att utvecklas som människa, för man lär sig då hur man formulerar sig på ett bra sätt. Men, man lär sig samtidigt vad som är relevant och acceptabelt att skriva om i de sociala medierna.

Det man absolut måste tänka på när man skriver är att vara mycket “försiktig” och följande områden bör man helt avstå ifrån att skriva om: (1) politik, (2) religion, och (3) sex.

Leave a Reply

